Desetitýdenní Očistná dieta

Tento post ještě upravím, prozatím sem píšu jen klíčové technické informace.

Desetitýdenní očistná dieta podle Stephena Buhnera z knihy The Transformational Power of Fasting je navržená jako příprava na období půstu. Po této dietě se přechází na pití šťáv a poté na vlastní půst o vodě (o délce 4-10 dní, záleží na každém jedinci a jeho zkušenostech, jakou dobu si předem nastaví). Z půstu se vrací zase na šťávy a pak na tuto dietu. Nejdůležitější je tuto dietu po půstu dodržovat alespoň tolik dní, kolik dní probíhal půst.

Pravidla diety

  1. Pijte 4-6 sklenic vody denně (voda kvalitní, minimálně filtrovaná, rozhodně ne z PET lahve nebo přímo z kouhoutku)
  2. Vyřaďte mléčné produkty, vajíčka a sladkosti.
  3. Obiloviny jezte pouze celozrnné, bio fazole, lehce spařená bio zelenina, bio ovoce, minimum masa.
  4. Na vaření používejte pouze olivový olej, nejvýše 2 lžíce denně. Nepoužívat máslo ani margarín.
  5. Pijte hodně čerstvých zeleninových a ovocných šťáv.
  6. Nesolte. Ostatní koření je OK, pro slanou chuť použijte sojovou nebo tamari omáčku.
  7. Nepijte žádné nápoje obsahující kofein, s výjimkou zeleného čaje. V případě, že jste zarytí kafaři, přejděte na černý čaj, pak na zelený během 1-2 týdnů.
  8. Ovoce jezte před ostatním jídlem a samotné. Tráví se rychle a pokud je snědeno po jiném jídle, stojí v žaludku a může způsobit plynatost.
  9. Nejezte žádná smažená jídla.
  10. Zvažte pití “zelené šťávy” každé ráno. Příklady zelených šťáv jsou uvedeny níže (doplním).

Olej: Na vaření pouze olivový. Pro přímou konzumaci je výborný lněný olej pro svůj vysoký obsah omega-3 (nebo konopný olej, pozn. překl.).

Zálivky: Ocet smíchaný s bylinkami, šampaňské, víno nebo ovocné octy – možno doplnit lněným olejem dle chuti.

Koření: Jakékoli kromě soli.

Nápoje: Voda filtrovaná nebo pramenitá. Nepít destilovanou vodu. Vyhnout se džusům z koncentrátu. Bylinkové čaje, zejména zázvorový, mátový a heřmánkový.

Maso: Mořské ryby, předně studenovodní ryby (mají zdravější tuk, pozn. překl.). Drůbež z venkovního chovu, která nepožila léčiva. Výborná jsou divoká masa jako zvěřina, samozřejmě pokud jsou z bio farem. Maso jíme nejvýš jedenkrát až dvakrát týdně.

Poznámka: Losos je téměř vždy chován v mořských ohradách, požívají urychlovače růstu a maso obsahuje barviva a antibiotika. Proto je lépe se lososům vyhnout, nebo sehnat divokého lososa či sumce.

Chléb: Pouze klíčkový chléb.

Vaření: Používat nádobí pouze z nerez oceli, glazované nebo z kameniny (jinými slovy žádný teflon,  pozn. překl.).

Slazení: Používat čistý javorový sirup. Javorový sirup obsahuje důležité složky, na kterých je možné dlouho vyžít – téměř všechny nezbytné vitamíny a minerály.

Příklad denního jídelníčku

Snídaně: (1) Bylinkový čaj, ovesná kaše s rozinkami (nesířené!) a javorovým sirupem. (2) Ovocný salát. (3) Zelená šťáva z prášku nebo čerstvá.

Oběd: Zeleninová polévka, klíčkový chléb nebo rýže a spařená zelenina s tamari.

Večeře: (1) Spařená nebo dušená zelenina, obilovina dle vlastního výběru, salád s bylinkovým octem. (2) Spařený losos s koprem a limetkou; spařený chřest; salát s cukrovým hráškem a ředkvičkou.

This entry was posted on Sunday, September 8th, 2013 at 03:52 and is filed under Blog. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply