Cloudbridge Reserve, Chirripó

Mým dalším cílem byl národní park Chirripó, kde se nachází nejvyšší hora Kostariky (a druhý nejvyšší vrchol střední Ameriky): Cerro Chirripó (3 820 m).

Z Quepos jsem se dokodrcal do města San Isidro del General uložené v kotlině s nadmořskou výškou 700 m. Tam jsem nechal většinu zavazadel v hotelu (elevace v parku je tak vysoká, že tahat patnáct kilo se mi fakt nechce) a vyjel dalším busem až do vesnice San Gerardo de Rivas (1 350 m), která je vstupní branou do samotného parku. Musím říct, že školní autobusy importované z USA zvládají kamenitý terén celkem obstojně:

20150325-01V autobuse jsem se seznámil se skupinkou Američanů (jeden pár z Texasu a týpek z New Jersey, co se k nim přidal). Neměli vybraný hostel, tak jsem jim dal kontakt na ten svůj a tak jsme se dali dohromady. Bylo moc fajn se po těch dnech putování sólo k někomu přidat.

Ze San Gerardo následoval solidní půlhodinový výšlap až do našeho hostelu Casa Mariposa. A stálo to za to! Majitelé (manželský pár) byli extrémně vřelí a vstřícní.  Hostel byl ekologicky orientovaný (třídení odpadu, solární ohřev vody) a moc útulný, tady jsou některé fotky (kde jsem spal, kuchyně a les, do kterého je hostel zasazen:

20150325-02

20150325-03

20150325-04

Večer už je v této nadmořské výšce příjemný chládek a ráno je zima. Stále je tu ale vysoká vlhkost a veškerá vegetace (například u cesty jsme občas očesávali pomerančovníky). Platí to i o fauně – na pokoji slíďák, ve sprše tropická kobylka, všude zástupy brouků.

Večer jsme se vydali na pstruží (?) farmu, opět líbezné zapadlé místo, kde místní ticos připravovali vlastní pstruhy (čerstvě ulovené). Sice už ryby nejím, ale tohle mi fakt nedalo, kor když je to čisté a místní … a navíc v tak bezvadné společnosti (zleva: Dakota, já, Adam, Aaron):

20150325-05

Další den ráno jsme vyrazili do parku Chirripó, tady je vstup ve výšce 1520 m:

20150325-06

Jeden z výhledů. V parku je menší oblast s dobrovolným vstupem (Cludbridge Reserve), ve které jsme se pohybovali. Probíhá tu zalesňovací projekt už od roku 2002 a jsou velmi úspěšní:

20150325-07

První půlka okruhu bylo zpravidla jen stoupání:

20150325-08

Tady už jsme ve výšce 2 000 m:

20150325-09

20150325-10

20150325-11

Cestou zpátky jsme se vykoupali pod jedním z vodopádů. Horská voda byla naprosto ledová, ale v odpoledním vedru to přišlo vhod. Docela dobře jsme si zaskákali:

20150325-12

Tady je velký vodopád v Cloudbridge Reserve:

20150325-13

Celkem nám okruh zabral 7 hodin, takže celý den na nohách. Večer jsem tím pádem trávil v hamace:

20150325-14

Jinak musím říct, že výstup na samotný vrchol Cerro Chirripó (3 840 m) byl prakticky nemožný – ne fyzicky, ale úředně. Potřebujete totiž povolenku, která se nedá (!) sehnat oficiálním způsobem (existuje jakýsi postup, kde se snažíte každý den tak 10x dovolat správě parku a obíháte dvě kanceláře a Banco Nacional mezi San Gerardo a San Isidro a celkem vše stojí asi 90 USD – nebo – výstup si rezervujete v jednom určitém hotelu, nejsem jediný, kdo ve vzduchu cítil korupci…).

Výstup samotný je samozřejmě dost náročný sám o sobě a Cloudbridge Reserve byla naprosto spektakulární, takže cesty sem nelituju (navíc se zastávkou v místní výrobně čokolády z místního kakaa…).

Poslední den v San Isidro jsme byli na fotbale. Náhodou tu hráli místní proti borcům z Alajuely. Kostaričani fotbal neskutečně prožívají (to jsem zjistil až po příletu), takže nebylo od věci jít se na jeden zápas podívat:

20150325-15

Ještě jsem omrknul tržiště, kde mají i organic produkty (BIO) – už to tu skládali, ale zítra ráno tam bude narváno (ten BIO koutek je prý ale během dvou hodin beznadějně vyprodaný – špičkové ovoce a zeleninu není tak lehké sehnat, protože tu mají místní na venkově a pěstují si pro sebe):

20150325-16

Příští noc plánuju strávit v San José u Marka a pak se vydat k horkým pramenům La Fortuny, která leží přímo pod vulkánem Arenal.

This entry was posted on Thursday, March 26th, 2015 at 02:24 and is filed under Cestování. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.